Dersin Adı | Perakende Çevresi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 413 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin perakendeciliğin yapı ve fonksiyonlarını, perakende çevresi elemanlarını ve perakende sektöründe strateji geliştirme sürecini detaylı olarak incelemeleri amacı ile tasarlanmıştır. Ders kapsamında perakende çevresi elemanları, perakendecilikte stratejik yönetim, perakende çevresi elemanlarının faaliyetler ve stratejik kararlar üzerinde etkileri başlıkları incelenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin, perakendecilik sektörünün yapısı ve işleyişi, perakendecilik çevresi elemanları, çevresel faktörlerin perakendecilik yönetimi karar alma süreçlerinde oynadıkları rol ve perakendecilikte stratejik yönetim ile ilgili detaylı bilgiler edinmeleri sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Perakendeciliğe giriş | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
2 | Perakendecilikte İlişki Kurma ve Sürdürme | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
3 | Perakendecilikte Stratejik Planlama | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
4 | Stratejik Perakende Yönetimi Özeti | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
5 | Perakende Kuruluş Tipleri | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
6 | Müşteri Hedefleme ve Bilgi Toplama - 1 | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
7 | Müşteri Hedefleme ve Bilgi Toplama - 2 | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
8 | Arasınav | |
9 | Mağaza Yeri Seçimi | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
10 | Perakende Bir İşi Yönetmek | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
11 | Mal Yönetimi ve Fiyatlandırma - 1 | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
12 | Mal Yönetimi ve Fiyatlandırma - 2 | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
13 | Müşteri ile İletişim | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
14 | Perakende Stratejisini Bütünleme ve Kontrol Etme | Retail Management: A Strategic Approach, by Barry Berman and Joel R. Evans, Prentice Hall |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslar arası Süreli Yayınlar (Journal of Retailing, International Journal of Retail and Distribution Management)International journals (Journal of Retailing, |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest